dagens äventyr


Foto: Gabbie

Idag åkte jag in till Malmö med Gabbie och lunchade.
Vuxet det lät, men det är ju sant.

Sedan så gick vi till Öppna Hjärtat, där köpte jag en pocket för 5 kr, har redan börjat läsa den.
Där inne skiljdes jag och Gabbie, hon skulle till skolan och jag skulle gå och söka praktikplatser, jag började med att åka ut till Ica Maxi i västra hamnen, tog fel buss och fick gå skitlångt i blåsten (storm enligt mig) och svor för mig själv. 

När jag kom fram så fick jag reda på att inte en enda personalansvarig fanns där idag, så det var bara för mig att gå igen, haha.

Sedan så stack jag till värnhem, gick in på coop xtra och lämnade cv och snackade lite, sedan direkt vidare till hemköp och gjorde samma sak där.
Bussen vidare till triangeln där jag möter upp Gabbie, vi tar bussen ut till stora myrorna och emmaus, på vägen dit så ringer ett okänt nummer och jag svarar.

Då får jag reda på att jag fått praktik på coop xtra, haha, mindre än en timme behövde jag vänta på svar!
Grymt.

Det enda som suger är att jag inte får betalt, eller jo pengarna från arbetsförmedlingen.
2800, det är inte mycket i månaden om man ska jobba, men det är mycket för att gå hemma, haha.
MEN det är ju trots allt bättre än inget och jag är jätteglad!

Nu vill jag fira, men vänta lite, jag är ju pank...

Skål!

Kommentera tack!
Postat av: catarina

hm, så du är berättigad till praktik? (har varit inskriven hos arbetsförmedlingen i minst 3 månader)?



kul i alla fall, grattis! :)

2012-03-07 @ 20:14:30
URL: http://dailydoseofimagery.blogg.se/

Join the Wolfpack:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback